Huisstijl / logo: Bright
Category
Logo / Huisstijl
OMSCHRIJVING
Bright (side of business) is eigenlijk een organisatieadviesbureau. Maar dan wel nét even anders. Het is een beetje lastig uit te leggen. Daarom laat de huisstijl het eigenlijk heel goed zien. De buitenkant van de huisstijl is een hele corporate uitstraling, maar als je ‘binnen’ komt zie je hoe het echt is. Net zoals mensen een buitenkant hebben. En een binnenkant die ze eigenlijk verstoppen. Terwijl het de binnenkant is, die ons zo uniek maakt!
OPLOSSING
Bright heeft niet één logo, maar twee. Een buitenkant-logo en een binnenkant-logo. Het ene logo ziet er heel strak en gebruikelijk uit. De binnenkant heeft een logo wat ‘echt’ is. Het is een getekende versie van het logo. Precies zoals een mens een logo met de hand zou tekenen. Ook heeft de website ene buitenkant. Je moet eerst aanbellen, voordat je in de website komt die bestaat uit echt papier. (!)
DETAILS
In de huisstijl zit een dubbele laag. Op de achterkant van het briefpapier is een quote te lezen. Die is als een watermerk verstopt. Ook zit er op het visitekaartje een vernis, zodat je tegen het licht de quote kunt lezen.
Dat Bright niet één logo heeft maar twee logo’s heeft is uitzonderlijk. Beetje raar zelfs. Maar wel briljant!!.
"Edu v.d. Werff, CEO"